wtorek, 31 marca 2020

Kogucik z wydmuszki


Witajcie!


Dziś o jajkach, ponieważ ich wartości odżywcze są nie do przecenienia! Popatrzcie:



 Rano przygotowałam wydmuszki, a z ich zawartości oczywiście przyrządziłam jajecznicę. Do naszej pracy plastycznej wykorzystam sześć.


W sklepie wybieram zawsze   jajka pochodzące z wolnego wybiegu!








Co jeszcze będziemy potrzebować? 

- rolki po papierze toaletowym,
- farby,
- papier kolorowy,
- bukszpan, piórka do dekoracji,
- nożyczki, klej, pędzelek.

Zaczynamy od przecięcia rolek.


Tak przygotowane malujemy farbami na dowolny kolor. Wykorzystałam kolor czerwony, niebieski, pomarańczowy.

W czasie, kiedy pomalowane rolki wysychają, możecie odrysować na czerwonym papierze grzebień kogucika (wyciąć podwójnie)
i dziób. Pomóżcie o pomoc rodziców, jeśli pojawi się problem
z naszkicowaniem wzorów.




Podwójnie wycięty grzebień sklejcie do przerywanej linii i odegnijcie na boki.W tym miejscu zostanie przyklejony do wydmuszki. Wytnijcie dziób.
Pomalowane rolki są już na pewno suche, zatem nałóżcie na nie wydmuszki. W moim przypadku okazało się, że wydmuszka dosłownie wpadła do środka i musiałam zmniejszyć średnicę rolek. 😆  Rozcięłam je  i skleiłam raz jeszcze, zmniejszając w ten sposób rozmiar.


Przyklejamy dziób i grzebienie do węższej części wydmuszek.

Dziób przed przyklejeniem należy lekko zagiąć.
Oczy rysujemy czarnym pisakiem. Na ogon wycinamy z kolorowego papieru dużo pasków szerokości około 0,5 cm. Powinny mieć około 8-12 cm (można użyć kolorowych serpentyn). Paski przyklejamy z tyłu kogucika. Aby ogon pięknie się zwijał, naciągamy paski na ołówku.


A tak prezentują się koguciki w pełnej okazałości.
Zachwycą, zarówno dorosłych, jak i dzieci. 
Koniecznie zróbcie i cieszcie się ich widokiem w przedświątecznym czasie.



Pomysł na zaprezentowaną pracę znalazłam w książce "Każde dziecko to potrafi" autorstwa U. Barff, I. Burkhardt, J. Maier.


Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przygotowania do 11 Listopada